Výlet kvarty do Terezína

Ve dnech 15. a 16. června jsme se vydali se třídou na vzdělávací seminář do města Terezín. Spolu s námi jel i dozor v podobě paní učitelky Jirchářové a paní učitelky Málkové. Po příjezdu do Terezína jsme si vzali věci z autobusu a šli jsme se ubytovat do Magdeburských kasáren, kde bylo krásné ubytování. První část semináře byla úvodní přednáška, která byla o základních informacích historie města Terezín. Po výborném obědě jsme se vydali s paní průvodkyní nejdříve na exkurzi do Magdeburských kasáren a potom na prohlídku města, muzea a terezínského krematoria, ve kterém jsme viděli pitevnu a čtyři velké pece, ve kterých bylo spáleno 30 000 mrtvol. Poslední částí prvního dne byla přednáška s názvem ,,Láska ve městě Terezín‘‘, která byla například o svatbách v ghettu.

Druhý den jsme se dopoledne vydali na prohlídku Malé pevnosti, která sloužila jako vězení gestapa. Bylo to za mě zajímavější než hlavní velká pevnost. Podívali jsme se například do cely, ve které byl vězněn hlavní atentátník Františka Ferdinanda D’Este jménem Gavrilo Princip. V Malé pevnosti byla třeba vězněna i Milada Horáková. Po obědě jsme šli na online besedu s pamětnicí Evelínou Meehrovou, která vyprávěla svůj životní příběh. Bylo velmi zajímavé slyšet někoho, kdo si prožil zlo ghetta. Nakonec jsme se rozdělili do skupin a paní učitelka Jirchářová nám zadala napsat povídku z doby ghetta. Pak už jsme si jen vzali věci a jeli autobusem domů.

Martin Paur

Vzdělávací seminář Terezín

Jako každý rok se i v naší kvartě konal zájezd do Terezína. Jeli jsme tam s paní učitelkou Jirchářovou a paní učitelkou Málkovou.  V 8:30 jsme se sešli před starou budovou školy  a vyjeli jsme. Hned po příjezdu do Magdeburských kasáren jsme se vybalili a šli jsme na zahajovací prezentaci. Po prezentaci jsme šli na skvělý oběd a následně na prohlídku města, muzea a krematoria s komentářem tamější průvodkyně. Po prohlídce jsme měli chvíli volno a mohli jsme si zajít na zmrzlinu nebo do obchodu. Po chvíli volna jsme šli na promítání rozhovorů s pamětníky, kteří nám přiblížili, jak to tam vypadalo a jaké byly třeba rozdíly mezi dívkami a chlapci.  Po workshopu jsme šli na večeři a po ní jsme se šli podívat na obranný systém pevnosti Terezín a projít si podzemní cesty. Poté jsme si skoro všichni šli zahrát vybíjenou. Nakonec jsme se ještě sešli v kuchyňce a řekli si plány na zítřejší den. Těsně před spaním jsme si na našem pokoji ale všimli komárů u našeho světla, a tak nám jako geniální nápad přišlo vzít antiperspiranty a ve 3 lidech je zkusit zabít. On by to možná špatný nápad nebyl, kdyby vedle nebyl požární hlásič a my nepřivolali majitele. Další den jsme se nasnídali, sbalili si věci a šli jsme se projít pokoje, kde byli ,,vězni,, ubytovaní. Poté jsme šli na online besedu s pamětnicí. Nakonec jsme zhodnotili pobyt, šli jsme ve skupinách napsat sloh a pak už jsme jen odjeli domů. Ačkoliv na tomto výletě byly nějaké věci, které mě nezajímaly, tak jsem si ho velice užil a dozvěděl jsem se mnoho nových věcí.

Výlet kvarty do TerezínaVýlet kvarty do Terezína

Martin Klaus

Kvarta - Terezín, 15. - 16. 6. 2022

Naši třídu letos čekala návštěva Terezína. Odjížděli jsme ve středu v 8:00 od školy, kde na nás čekal autobus. Cesta nám trvala asi hodinku a půl a povídali jsme si o terezínském ghettu. Když jsme konečně dorazili na místo, tak jsme se šli hned ubytoval. Každá skupinka žáků dostala klíče od pokoje. Poté nás čekala přednáška o městě Terezín a o všem, jak to zde fungovalo a potom oběd, ke kterému jsme měli přírodní plátek a brambory. Hned na to si nás paní průvodkyně rozdělily na dvě skupiny a procházeli jsme si výstavu ve spodním patře, pak náměstí, dětský chlapecký domov a krematorium. Jako další jsme měli přednášku o lásce v Terezíně, která byla moc zajímavá. Nikdy mě toto téma ve spojení s Terezínem nenapadlo. Večer jsme měli kuře s rýží a pak návštěva podzemí. Chození po tmě v malých chodbičkách nás všechny moc bavilo. Pak jen návrat zpátky a hurá do hajan. Druhý den jsme navštívili Malou pevnost, to byla zatím asi nejzajímavější prohlídka. Poté špagety k obědu a velmi zajímavá online beseda s pamětnicí. Jako poslední část semináře jsme měli zadanou práci od paní učitelky, která spočívala ve vymyšlení příběhu a využití informací, které jsme se za poslední dva dny dozvěděli. Pak jen zabalit a jet domů. Výlet jsme si všichni moc užili a byla to pro nás zajímavá zkušenost. Doprovod nám dělaly paní učitelka Málková a paní učitelka Jirchářová.

B. Vágnerová

G4

Výlet kvarty do TerezínaVýlet kvarty do TerezínaVýlet kvarty do TerezínaVýlet kvarty do TerezínaVýlet kvarty do Terezína

Líbí se Vám článek?

Podívejte se na další články

Dovolit si být na chvíli dámou

Když se slečna stane veleváženou dámou aneb vysněná návštěva Národního divadla. Karolína Křížová

21.11.2021
Pokusy na projektovém dni

Milan Zavřel nám ve svém článku představí chemický projekt paní učitelky Málkové. Na co se těšil nejvíce? Na pokusy.

12.11.2022
PRIMA NOVINY 1

Prima vydává vlastní noviny.

02.05.2023
Oktáva B - Manuál pro přežití na gymnáziu

Oktaváni pro nás společně sepsali užitečné body pro přežití na gymnáziu, kterými se s námi zároveň loučí.